First blood

Hade min första match (sen blogg-idén skapades) igår och det gick över förväntan. Spelade 2000p mot SM (Space Marines) i form av en helt mekaniserad lista i en lätt modifierad Seize ground/Dawn of War med 5 objektiv och Kill point om det skulle bli oavgjort. Hade gjort en ny armé efter att ha läst http://www.bolterandchainsword.com/index.php?automodule=blog&blogid=872&showentry=5838 där jag fokuserade på att alla delar skulle ha en uppgift och kunna samverka och allt gick som smort.

Landade en enhet GH (Grey hunters) i DP (Drop Pod) på ett objektiv som jag nästan tappade pga att jag blev så exalterad att jag glömde skjuta men lyckades rädda upp det med stödeld från mina enheter LF (Long Fangs). Ett objektiv parkerade jag en full RB (Razorback) på som jag sedan fick hålla ostört och ett tog jag med en CC-kittad enhet GH som tillsammans med en WL (Wolf lord) på TW (Thunder Wolf) tuggade i sig en Tactical squad och en enhet assault terminators. Blev bara 5 turns så vid sammanräkning visade det sig att jag vann med 3-1.

Slutsatser efter matchen är att jag kommer fortsätta spelade med få tanks. LF gör samma jobb bättre till ungefär samma pris och är mycket svårare att döda, speciellt med hur metagamet ser ut med melta-spam. GH är ruskigt hårda med den uppsjö av options de har, ett av spelets avsolut bästa troops. Min taktik fungerade väl förutom en del misstag som jag skyller på orutin, tex glömde jag skjuta med enheten i DP, jag hade min Librarian alldeles för långt ut på kanten och splittrade upp mig för mycket vilket lämnade en enhet GH nästan utan stöd. Min motståndare spelade för passivt och lät mig kontrollera tempot i matchen vilket han fick betala för mot slutet då han inte var i position att utnyttja några öppningar jag hade släppt. Måste prova armén mot andra motståndare nu, mycket nyfiken på hur tex plasma cannons funkar mot arméer som springer.

Skriver mer när definns nåt att skriva om.

SW     1-0-0

Kommentarer
Postat av: Tz

Ingen färg på bloggen? Tycker du ska rita sånna där fina kartor som dom har i white dwarfs battle reports.

blir lättare att få en överblick.

2010-08-04 @ 12:36:11
URL: http://tzanek.blogg.se/
Postat av: Tz

Du, länken funkar inte

2010-08-06 @ 10:18:13
URL: http://tzanek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0