Förkortningar

Jag använder ju rätt mycket förkortningar i mina inlägg så tänkte lägga upp en lista som ni kan referera till när ni blir osäkra. Kommer att uppdatera den vartefter som jag använder nån ny.

AssC = Assault cannon
BA = Blood Angels
BC = Blood Claws. Assault marines.
CC = Close combat
CML = Cyclone Missile Launcher
DP = Drop Pod
GH = Grey Hunters. Min basic Troop.
Hammernators = Terminators med TH/SS
JotWW = Jaws of the World Wolf. Kraftig psykisk attack som dödar med I-slag.
KP = Kill point
LC = Las cannon
LF = Long Fangs. Devastator squad.
LOS = Line Of Sight
LR = Land Raider
LRC = Land Raider Crusader
LS = Land Speeder
LW = Lone Wolf. Kraftfullt elite choice som vill dö.
ML = Missile launcher
MM = Multi-melta
PG = Plasma gun
SM = Space marines
SS = Storm shield. 3+ save mot allt
RB = Razorback
RP = Rune Priest. Psyker.
SW = Space Wolves
TDA = Tactical Dreadnought Armor = Terminator armor
TH = Thunder hammer
TLLC = Twin linked Las cannon
TW = Thunder Wolf
TWC = Thunder Wolf cavalry. Kraftfulla vargryttare.
WG = Wolf Guard. Elittrupper och mina sergeants.
WHFB = Warhammer Fantasy Battle
WL = Wolf Lord.
WYSIWYG = What You See Is What You Get

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0