Första motgången

Hade min första ickevinst häromdagen. Gjorde lite för skojs skull en så kallad "Logan-wing" där jag utnyttjar Logan Grimnar till att kunna spela en all-terminator armé. Mötte BA all-mech och rätt snabbt så visade det sig att ska man spela Logan-wing måste man sätta ihop armén korrekt. Hade alldeles för lite sätt att slå ut tanks men lyckades iaf med lite tur skrapa ihop till en draw. Scenariot vi spelade var taget från den Fanatic-turnering som kommer att spelas i Umeå i oktober.

Matchen bestod av att jag vandrade framåt medan han sköt på mig med tanks innan jag de sista turerna kunde hugga in på honom. Matchen dominerades av special characters då jag använde både Logan Grimnar och Njal Stormcaller och han fieldade Mephiston. Dessa tre orsakade majoriteten av förödelsen.

Det jag lärde mig från matchen var att ju färre gubbar man har desto noggrannare måste man vara med balansen i utrustning. Också visade sig Logan återigen vara oerhört solid medan jag är mer tveksam till Njal. Han är utan tvivel bra men svår att utnyttja fullt ut. Det bästa med honom är nog hans 3+ dispel som låste ner Mephiston större delen av matchen.

Har nu gjort en ny Logan-wing i DP och utan Njal som jag ska testa vid tillfälle. Kan vara en rolig armé men inget jag tror jag skulle ta med mig på en turnering.

SW 3-1-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0