Hårda motgångar

Spelat två matcher till, första med samma lista som tidigare mot en all mech SM som jag enkelt körde över. Lyckades för en gångs skull få mina units att arbeta tillsammans och med LF som upprätthöll en stadig eld nöttes hans armé snabbt ner med få förluster på min sida.

Spelade sen en match till mot Orks. Ändrade listan lite grann, tog bort LS, Vindicator och RB och köpte istället mer marines, en till unit LF och en Rhino. Blev dock massakrerad, Dawn of War slår väldigt hårt mot LF och när jag sedan följde upp det med att attackera med en unit i taget blev jag fullkomligt sönderplockad. Hade några få enheter kvar på slutet men det var ingen diskussion om vem som vann. Drog dock några lärdomar.

1.  Går inte att köra med 3 units LF. Dawn of war slår för hårt mot dem och det är ändå en på tre att måsta spela det. Så max 2 och nåt slags tank, blir nog Vindicator för area denial och för att kunna tunna ut hordes.

2.  Marines till fots är tveksamma. Även med plasma guns har de för dålig shooting för att betala sig. Bättre att köpa en Rhino för att öka deras användningsområden även om man inte assault-kittar dem.

3.  Lord på TW bör kittas för kill-power istället för överlevnad. Är ändå så få saker som kan orsaka Instant death på honom att det inte är värt att köpa Eternal warrior.

4.  Måste hålla ihop armén mer. Tjänar mer på att kunna fokusera än vad motståndaren gör. Bättre de får slåss med GH än med LF.

5.  Lära mig skillnaden på kan och borde men ska ta upp det i ett eget inlägg.

Ska modifiera armén lite och spela mer matcher, behöver definitivt träning.

SW  6-1-1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0