Kan och borde

Ett misstag jag själv gör och även ser hos många andra är att göra saker för att de kan istället för att göra vad de borde. Mitt tydligaste exempel är DP. Jag droppar dem alltid bakom motståndarens linjer för att kunna attackera fordon i ryggen men varför gör jag det? De dödar oftast vad de attackerar men sen dör de inom 1 till 2 rundor då motståndaren kan vända hela sin armé mot dem. Praktiskt taget varje gång kostar de mer än dubbelt så  mycket som de dödar. Om jag istället droppade dem på kanten eller tom framför motståndarens linjer skulle jag kunna stödja dem med andra trupper.

Samma sak med kraftfulla CC-enheter, bara för att de kan döda en enhet själva bör man göra det? Ofta skulle det nog vara bättre att kanske vänta en tur och kunna stödja med en annan enhet och undvika några förluster.

Vad jag försöker säga är att inför varje manöver bör man räkna ut vad det bästa är istället för att satsa på det som har det potentiellt bästa resultatet. Undvika att chansa förutom när man absolut måste. Köpa en solid enhet som man vet kommer prestera istället för en som kan vara fantastisk men också kan bli helt negerad.

Detta är lätt att säga men ganska svårt att utföra, väldigt lätt att fastna vid en idé men kommer bli något jag ska jobba hårt med framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0