Spelstilar

Både funderat och diskuterat mycket om det här men ännu har inget tydligt svar kommit fram. I dagens 40k-klimat är det bättre med mech eller utan? Ena sidan säger att den ökade mobiliteten och det faktum att du kan ignorera de flesta infanterivapnen tydligt visar att mechs är bättre, andra sidan att dagens meta-game med melta-spam och fordon med primärt hög styrka, lågt antal skott gör att det är bättre att ha många kroppar på bordet. Forumsdiskussionerna har varit upprörda.

Personligen som SW-spelare föredrar jag få fordon då mina LF är så bra att de konkurrerar ut de flesta andra heavy support-valen, kör normalt bara med några transports (Rhino/RB). Tycker också att det valet gjort att jag kan utnyttja min motståndares val av meltas då de inte är så bra om man inte har mycket tanks.

Fick en ganska tydlig illustration av de olika stilarna igår då jag kollade på två matcher mellan två BA-listor. En all-mech (den jag mött tidigare) och den andra helt utan fordon men istället med massor av bikes, jump infantry och meltas. Det blev två klara vinster för bike-listan då tanksen inte kan ta ut nog många innan de är framme och börjar ösa melta-eld över dem. Skule dock behöva se mer (och spela) innan jag definitivt kan bestämma mig. Low-mech känns däremot spontant roligare. Många killar får slå fler tärningar. :)

Kommentarer
Postat av: Jim

Elles lista verkar vara grym.

2010-08-24 @ 13:10:42
URL: http://tzanek.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Du vet vad jr jag står där. Mindre mech och fler kroppar. Kroppar kroppar kroppar.

2010-08-26 @ 19:08:40
Postat av: stefan

droppods för att få in kropparna snabbt i strid, sen är det bara location, location, location som gäller



=)

2010-08-27 @ 09:33:15
Postat av: Elias

Jag tror att det är "antingen eller" som gäller. Båda har sina styrkor och svagheter men det går inte att kombinera.



Stefan: Borde du inte vilja spela demoner då? ;0)

2010-09-05 @ 22:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0