Monsterjakt

Så, ny match avklarad. Denna gång var det Tyranids som stod för motståndet, återigen i Seize ground/Dawn of war. Dawn of war är inte en favorit iom att jag spelar tre units LF som förlorar 1-2 ronder shooting medan jag försöker få dem i cover, vet inte hur jag ska lösa det. Funderat på RB men måste isåfall hitta poäng nån annanstans.

Min armé:
Thunder Wolf lord
Rune priest (RP)
Lone Wolf
5 Wolf guard med blandad utrustning som sergeants
2 CC-kittade units GH i Rhinos
Shooty GH i DP
2 units GH i RB med HB
3 units LF, 2 med 3xML 2XLC och en med 3xHB 2xPC

Han spelade en armé med rätt mycket monster, han ville testa sina trupper. Noterbart var 2 Tervigoner, Hive tyrant med retinue och en Tyrannofex.

Objektiven hamnade ganska långt ut mot hörnen förutom ett centrerat men han fick sätta ut först vilket tryckte ner mig rätt långt mot min baslinje. Gjorde sen ett misstag och seizade initiativet, hade varit bättre attt flytta tvåa. Flyttade in och hade lite otur med rolls för terräng och running vilket gjorde att mina LF inte kom på plats, insåg i efterhand att med Tyranids brist på låg AP shooting kunde jag struntat i cover. DP droppade nära ett av hans objektiv, resterande avancerade för att komma i range. Matchbilden blev att jag avancerade långsamt och skjöt för att mjuka upp honom, min RP lyckades sänka en Tervigon och hans Tyrannofex, lyckades få in min lord på hans bakplan vilket nog vann mig matchen då hans HT tvingades vända om och ta hand om honom vilket räddade objektiven på min sida. Slutresultatet blev 2-1 efter 5 rundor spel vilket antagligen blivit 3-2 om vi spelat en runda till.

Slutsatser: Wolf lorden är helt livsfarlig. Spelar ingen roll att han är dyr, han presterar varje gång. Blir mer och mer imponerad av GH, extremt solid trupp både i anfall och försvar. RP är ett måste, väldigt bra powers och livsnödvändig i försvar. Hive tyrants måste undvikas, oerhört farlig trupp och väldigt svårdödad. Återigen misslyckades jag med att hålla ihop armén, kom fram lite pö om pö vilket kostade mig ett par units. Så i sammanfattnig, spela mer, håll ihop armén bättre och ta en allvarlig funderare på hur många LF jag ska  köra med.

SW 2-0-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0