Blandad kompott

Inte uppdaterat på ett tag, inte känt något sug men efter kvällens match måste jag. Spelat 3 matcher sen senast mot i tur och ordning SM, BA och SM. Vunnit två och förlorat en.

Match 1: Körde en ganska standard lista med 2 Librarians men ingen TWL. Slog oerhört dåligt i början vilket sabbade humöret men lyckades jobba igen det mot slutet. Slutresultat 8-0.

Match 2: Mötte Jims BA i en extremt rolig match. Körde 2xLibrarian och en TWL i en match som böljade fram och tillbaka. I slutet av tur 5 ledde Jim med 5-3 men som tur var fortsatte matchen ända till tur 7 där det vid sammanräkning visade sig att jag vunnit med 8-0. Detta var dock en match jag borde förlorat då Jim deployade bort sig rätt kraftigt vilket gör att jag nog kommer förlora vårt nästa möte.

Match 3: Provade en helt ny lista med 2xTWL och 4xGH till fots med 2xPG/unit. Mötte som tur var en armé som inte heller riktigt fungerade vilket gjorde att matchen blev tätare än den borde. Lärde mig snabbt att all foot inte funkar utan TWC och att PG med mina tärningar är farligare för mig än min motståndare. Lyckades döda 6 av 8 med Gets hot! och tror jag bara dödade 2 eller 3 modeller. Hade väldigt svårt med hans Hammernators som släntrade från enhet till enhet och hamrade ihjäl mina killar. Slarvade också mot slutet vilket nog kostade mig matchen då jag missade att flytta en enhet vilket gjorde att de kunde assaulta ihjäl dem för både en KP och att jag tappade ett objektiv. Även om det bär mig emot måste jag nog börja köra med RB tills jag köpt TWC då jag inte har något riktigt motmedel mot termisar. Idag dödade de i regionen 1000p och hade fortfarande 1 kille kvar på brädet när det tog slut. Vid matchens slut i tur 5 visade det sig att jag förlorat med 5-0.

Slutsatser: Skulle vilja skippa fordon men går tyvärr inte, blir för långsam. Har nu provat med bara ML i LF och även om de blir billiga håller det inte, LC behövs.

SW 9-2-2

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Trist att det inte fungerar att spela utan fordon då det är så hiskeligt vackert att se. Kanske börjar det vara dags för oss att presentera kompmallen och prova den i en månad? Vem vet, det kanske resulterar i roligare matcher.

2010-10-04 @ 16:01:09
URL: http://teknistmajjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0