Fortsatta motgångar

Annu en match som inte gick som planerat. Fick möta SM med Lysander och en Assault termi squad. Spelade Pitched battle där jag skulle ta hans objektiv och han skulle hålla sina egna. Min armé:
2xRP
2xLW
4xGH
2xLS Typhoon
2xLF
Whirlwind

Planerade att ta det lite försiktigt och avancera långsamt mot hans objektiv men deployade bort mig lite i början då en av mina LF fick väldigt dålig LOS vilket sabbade matchen igenom. Stefan satte hård press på mig med sin termisquad i LR vilket gjorde att jag nästan inte tog mig ur min egen zon och min brist på assault units resulterade i att vid matchen slut det stog 0-0 då ingen av oss höll några objektives.

Slutsatser:
1.  2xRP är iofs bra, tom mycket bra mot vissa motståndare men inte bra nog mot många andra så kommer inte upprepas. 1 räcker.

2.  Även om det bär mig emot så måste jag köra mer melta. AV 14 är för hårt för att inte göra det.

3.  Vill verkligen spela mer med LW. Rätt använda kan de vara en game changer.

4.  Måste spela med 1-2 dedikerade assault units. GH är grymt bra men de tar lite för mycket casualties för att ha en dedikerad assault-roll. Vill testa TWC snarast.

5.  Typhoons är coola men tyvärr inte lika bra som LS med MM även om jag fortfarande inte gillar deras one-use-känsla. Behöver som sagt mer melta.

6.  4x10 GH är för mycket. Blir nog 2 och ett par mindre units framöver.

7.  Whirlwind är cool men inte så bra. Kan nog vara ruggigt bra mot rätt motstånd men för många den inte gör något mot.

SW  7-1-2

Kommentarer
Postat av: stefan

Ja var en mkt hård match, Tyvärr är man lite ringrostig på hur man ska spela 40k och jag gjorde massvis med misstag, men skoj var det. GG

2010-09-16 @ 08:56:49
Postat av: Jimmy

Fick en battle report berättad för mig av Stefan idag och det lät som en mycket bra och underhållande match.



Jag likt du är mycket spänd på att se när du fieldar TWC, det kommer bli mäktigt.

2010-09-16 @ 18:47:05
URL: http://teknistmajjan.blogg.se/
Postat av: Jim

Om du inte gillar landspeeders så kan du ju alltid köra med techmarine med jp å kombimelta. han mörkar inte med sitt one and only use :P

2010-09-17 @ 00:55:40
URL: http://tzanek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0