Jäkla horder

Ny match, denna gång mot Orks. Spelade mot ett komboteam av sköna killar som gjort sin armé baserat på vad de tycker är coolt så det var buggys, kans och Deff dreads så långt ögat kunde se. De vägrade också att proxa nåt så alla squads hade inte ens power klaws.

Själv gjorde jag en armé som skule vara lite rolig så stoppade in Lone Wolves och en Vindicator. Matchen blev mycket hård, vi spelade Fanatic-scenarios, jag skulle hålla mina objektiv, de var ute efter kill points. LF firade stora triumfer, fanns hela tiden attraktiva mål men mängden orker gör det alltid svårt, hinner inte skjuta alla och i närstrid är de nasty. Matchen stog länge och vägde och vi fick spela de maximala 7 turerna. På slutet hade jag kvar 2 oskadda squads och en RP mot deras buggy, trukk och 1 nob men när vi räknade igenom det hela så blev resultatet att jag vunnit 9-8.

Slutsatser efter matchen:

1.  Vindicatorn ryker, den korta rangen gör att jag bara får 1-2 skott och då kan jag spendera poängen på bättre sätt.

2.  Lone wolves ska tillbaka in. Stenhårda och har många taktiska användningsområden.

3.  Börjar vara tveksam till WL på TW. Han dör utan att ta ut sin poäng gång på gång. Just nu har han för lite support för att vara värt det.

4.  Provade 2 RP och var mycket imponerad. Ska experimentera lite mer med det.

5.  Har problem med horder, tror jag har en idé som kan fungera men måste testa mer.

SW  7-1-1

Kommentarer
Postat av: Krucke

Vad har jag sagt om den där Vindicatorn hur länge som hellst ?

2010-09-08 @ 07:38:30
Postat av: Wågis

Tycker fortfarande att Vindicatorn är rätt bra men i fel armé. Jag spelar rätt defensivt och counterpunchar, då är den inte så bra. När jag köper TWC och assaultar kommer den tillbaka in.

2010-09-08 @ 11:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0