WYSIWYG

WYSIWYG är en förkortning för What You See Is What You Get alltså att vad du ser är vad som står på bordet. Jag har aldrig varit så brydd om det iom att i WHFB så är det så lätt att se vad saker och ting är och om man skulle missta sig så är det lätt reparerat. I 40K är det inte alls likadant. Allt är så mycket snabbare och att se fel på ett vapen kan vända en hel match.

Nu kan jag höra en del säga att det är väl bara att minnas vad en prox är så är det inga problem men vid bordet är det väldigt  lätt att glömma bort att Vindicatorn i hörnet egentligen är en Baal predator eller att Hive tyranten med splinter cannon egentligen har bone swords. Sånt kan vara förödande.

Detta kom upp i min senaste match. De orkerna var helt wysiwyg vilket gjorde spelet både snabbare och roligare. Allt som behövdes var en snabb blick för att veta hur jag skulle göra vilket var väldigt skönt. I andra änden av spektret har jag glömt att min motståndare hade proxat en Baal predator vilket kostade mig en squad. Ska därför försöka att korrekt limma ihop det jag spelar med så fort som möjligt så jag kan ta bort alla proxar.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Låter sunt. Dock var det ett jävla gnäll om den här baalen :)

2010-09-07 @ 17:42:45
URL: http://teknistmajjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0