Beaten by greed

Matchade DE idag och gjorde nåt jag vet att jag inte ska. Jag gjorde en plan on the fly och iom att jag har sämst instinkter i världen funkar inte det. Scenariot var nr 5 från senaste FF med ett objektiv på vardera sidan och KP. Han spelade en mechad DE med lite mer CC-punch än vad som är praxis vilket jag tycker är bättre. Det är svårt att wipa folk utan CC och en plan B. Jag deployade på min högra sida och han castlade ihop i vänstra hörnet.

I matchen droppar jag nära hans objektiv och gör sen misstaget attt börja avancera mot det med scoring units. Detta lämnar mitt eget objektiv med alltför svagt skydd och innebär att flera av mina units uträttar väldigt lite. I både tur 3 och 6 håller han mitt objektiv och vid sammanräkning har jag förlorat 10-8 trots att han bara tagit 3.5 KP av mig enligt omräkningslistan.

Denna match illustrerade något väldigt viktigt, lär dig din lista och följ de lärdomar du fått. Jag vet att jag är långsam och har svårt att hinna över innan rond 3 men ändå försöker jag vilket kostar mig matchen. Hade jag istället, vilket jag gjort i andra matcher, fokuserat på att hålla mitt eget och om möjligt skjuta bort honom från hans för att eventuellt ta det i tur 5 hade det blivit en fight om KP och det kan jag nästan inte förlora. Jaja, live and learn som de säger.

SW   4-1-1
OK    1-0-2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0