Munch munch, burp!

Fick äntligen Ogres att fungera! Spelade återigen mot DE men med ny lista:
Slaughtermaster        Lvl 4 Death
Butcher                     Lvl 1 Maw
BSB
8xOgres
7xIronguts
3x3 Leadbelchers
3x1 Sabretusks
4xManeaters
Gorger
2xIronblaster

Deployade ganska centralt med kanonerna på flankerna, min motståndare deployade också centralt med kärror på höger flank och kärra + hydra på den andra. Jag gjorde också ett jättemisstag och täckte inte upp min högra flank nog så hans Shades fick komma väldigt nära. Alla hans shades hamnade till höger. Scoutar ut Maneaters på vänstra flanken för att hota hydran och en BT.

Tur 1: Han börjar, magin fizzlar men shooting är förödande. Leadbelchers går från 9 ned till 4 men alla klarar Panic. Chargear mina Maneaters med BSB på pegas men blir ihjälslagen! Äntligen funkar Poison. Min tur så chargear jag Hydra med Maneaters som flyr. Händer lite i magifasen och shooting dödar bara ett par crossbowmen och sätter 2 wounds på kärran på vänster flank.

Tur 2: Han chargear mina Leadbelchers på vänster flank med kärran, jag flyr och han redirectar på Maneaters som stand and shootar ihjäl den! Vänster flank är nu helt tom. Han avancerar för att täcka flanken och flyger fram sin lvl 4 på pegas för att slänga Purple sun. Shooting dödar 2 Leadbelchers och 2 hundar. Har nu bara kvar 2 flyende Leadbelchers. Magifasen blir ointressant då jag kontrar allt han kastar. Min tur, jag vänder upp mot hans lvl 4 med min, manövrerar lite med resten och övergår till magi. Här har jag tur, slår bara 2 men lyckas channela en tärning till för att med 3 tärningar kasta en Fate of Bjuna han inte kan kontra trots extra tärning från Seal of Ghrond. Lvl 4 död! I shooting har jag bara kvar kanonerna men en av dem lyckas spränga en kärra som Panicar den andra. Ser bra ut.

Tur 3: Han avancerar men återigen stoppar jag hans magi. Innan shooting så ger han upp då han blir bortkallad men läget är ganska tydligt pro Ogres och vi enas om en vinst för mig.

Slutsatser: Känns som att shooting är the way to go med Ogres då man inte har några billiga rankade trupper av klass. Dock krävs Death på lvl 4 så antar jag får betala Butcher-skatten. Skulle vilja ha fler Leadbelchers men vet inte var jag ska hitta poängen då det isf är Maneaters som försvinner men vill inte bli av med dem. Dispel scroll är också ett måste då det finns några spells som är auto win om de går igenom mot mig.

Men of the match: Maneaters! De single handedly tog hela vänstra flanken och ger mig både möjlighet att hota och sätta lite Wounds på regenererare.


SW    4-1-0
OK     1-0-2

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Untz! Härligt att få visa att tjockisarna bestämmer. Inga åsneryttare då? Är dom för dyra?



Vad ska några benrangel lyckas göra mot dom är fettona det är frågan.



Btw, skönt att DE fick på truten :)

2011-12-06 @ 12:07:19
URL: http://teknistmajjan.wordpress.com
Postat av: Wågis

Inte för dyra egentligen, definitivt värda sina poäng men jag måste ta bort något och det är de eller Maneaters som ryker och tycker Maneaters gör ett bättre jobb i den här listan.



Beror på vilka benrangel, VC kan slå ihjäl dem med poison osv och TK har sina fetmonster som är svårkontrade för mig. Definitivt ingen autowin.

2011-12-07 @ 09:35:06
URL: http://mediocregeneral.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Jag förstår. Jo det är alltid något man måste böka runt med och någon stackare får stanna hemma.



Autowin, pfft det blir det aldrig. Jag förlitar mig på Sphinxarna :)

2011-12-07 @ 12:00:43
URL: http://teknistmajjan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0