Mycket spel

Mitt novemberlöfte står sig och jag har faktiskt fått mig 3 matcher den här veckan.

Match 1: Mot Black Templars. Inte så mycket att säga om matchen, ett objektiv på vardera sida och KP. Bestämde mig tidigt för att fokusera på ett objektiv och döda så mycket jag kunde vilket fungerade, 14-6 till mig. Hade kanske kunnt få en större vinst men hade då riskerat mer så tror jag valde rätt.

Match 2: Tyranider. Tyranider anses ju vara en av de svagaste listorna men demonstrerar också väldigt tydligt att med rätt matchup så kan man dominera. Deras svaghet är usel long range anti-tank men iom att jag inte har några fordon så kan de ju utnyttja all sin styrka vilket har gjort att jag har ett losing record mot dem, de är helt enkelt för hårda i CC. Men är ändå ganska nöjd med denna match. Min motståndare spelade en all drop-lista med massor av S6 shooting, Doom of Malantai och 2 stora enheter Genestealers som primärt CC-hot. Scenariot blev Spearhead med 5 objektiv vilket inte gynnade mig då jag blir väldigt ihopträngd. Gjorde ett misstag i att jag inte reservade allt vilket gjorde att han snabbt kunde skjuta sönder mycket av min armé. Bet dock tillbaka hårt i början men efter att Logan och Njal blivit ihjälskutna på en runda tvingades jag spela för draw vilket lyckades. Han höll 2 objektiv, jag 1 men hade tagit mer KP så resultatet blev en draw. Man of the match var nog faktiskt listan den här gången då KP-missions har visat sig oerhört fördelaktiga för mig.

Match 3: Fantasy battle mot Dark Elves. Ograrna fick till slut komma ut mot Hombes Dark elves. Spelar en ganska blandad lista med hyfsad shooting och han spelade en primärt CC-lista med en Cold one buss. Hotade på en flank och sköt med resten vilket funkade väldigt bra. Hade dock gjort lite missar i deployment som jag led av, nästa gång kommer Maneaters användas mycket mer aggressivt. Slutade med en förlust med ca 450p vilket jag är mycket nöjd med då jag är ovan med ogres och Hombe är en mycket bättre spelare än jag. Ska dock göra några förändringar, stoppa in en lvl4 och mer Leadbelchers så får vi se hur det går på nästa försök.

Har iaf bestämt mig för att låsa in listan till Fanatic. Tror inte jag kan tweaka den så mycket mer så nu är det övning som gäller. Ska också försöka få mer Fantasy-matcher. Var riktigt kul även om jag är jättekass numera.

SW      3-1-0
Ogres  0-0-1

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Skönt att ha listan låst och klar inför Fanatic så långt i förväg.



Men framförallt skoj att läsa om lite Fantasy. Man kanske måste ta sig an den nöten några gånger ändå så man får prova ut nya spelsystemet. Det är lätt att klaga på saker men man får vara anpassningsbar helt enkelt.



Jag förstår att KP scenarion är riktigt trevliga för dig. Det är svårt att ta ut dom där satarna. Man får försöka så gott det går på main objektiven istället för KP's i de flesta matcher mot dig tror jag. Men även där är du ju stark.



Listan din känns ju solid rakt igenom. Stenhård och verkar kunna leverera mot det mesta.



Vad skulle du säga är mardrömsscenariot i matchup?

2011-11-20 @ 11:49:46
URL: http://teknistmajjan.wordpress.com
Postat av: Stefan

mardrömmen verkar ju vara Tyranids som han har loosing streak mot.



Har kontaktat Dea och Dante ang att vi ska få speltesta nästa testversion av senarion dom ska använda.

2011-11-20 @ 12:50:00
Postat av: Wågis

Svåraste matchupen är nog shooty DE i Night fight. Har svårt att hantera massiv anti-infantry och speciellt om jag inte kan suppressa tidigt.

2011-11-21 @ 16:15:39
URL: http://mediocregeneral.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0