Novemberlöfte

Varit en aktiv spelvecka, fått två matcher mot BT och DE. Körde min nya lista utan TWC och so far väldigt nöjd med dess prestationer. Lite långsam vilket orsakar problem i objektivmatcher då jag kan ha svårt att hinna fram men istället extremt stabil och stryktålig och immun mot suppression. Att lägga till en enhet WG till har också gjort att jag kan offra en unit utan att vara i trubbel vilket har öppnat upp för lite trevliga taktiska finesser.

Första matchen var mot BT med en CC-lista med 2 droppande Dreads och 2 starka CC-enheter. Spelade alldeles för aggressivt och slarvigt men hade lite tur vilket gjorde att Logan och Njal överlevde och kunde skörda offer i hans bakplan. Vinst med 16-4. Matchvinnare måste nog sägas vara Njal och LW som as usual släntrade omkring och slog ihjäl saker och var odödliga.

Match 2 var mot DE, en ovanlig all foot WWP-lista. Såna listor ska jag normalt besegra då jag har bättre shooting än dem men MC kan bli jobbiga. Här var det dock inga större problem. LW delayade och skadade Talosar, en av dem drev tom Vect på flykt. Resten av armén sköt och han hade ingen bra kontring mot en unsuppressable lista med bra CC och bra range. Logan och Njal dog pga att jag blev girig och avancerade med dem istället för att joina en unit och skydda dem men vid det laget var matchen redan avgjord. Vinst 14-6. Matchvinnare var definitivt LW. De stoppade upp hela hans avancemang och gav resten av armén tid att skjuta sönder dem.

Hade två roliga matcher som dock gjorde att jag fick blodad tand inför vårens turneringar. Till nästa FF vill jag vara top 10 och därför måste jag träna. Så from nu ska jag se till att få minst 2 matcher i veckan mot så blandat motstånd jag kan i hopp om att till våren kunna vara med och kämpa på toppborden.

(Nya) SW 2-0-0

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Listan din kändes väldigt stabil. Jag tänker fortsätta bråka med fotsoldaterna mina om än det ser ut att bli lite förändringar.



Jag måste säga att lone wols är det jag är helt livrädd för i fortsättningen. Dessa herrar vann ju matchen med lätthet sist. Men jag sätter mig upp på hästen och hoppas på en returmatch i veckan.

2011-11-14 @ 19:48:00
URL: http://teknistmajjan.wordpress.com
Postat av: stefan

Jag håller med om Lonewolfs,dom är helt insane med 2+/3++/fnp och eternal warrior. BRUTET.



Sen har vågis en lista som verkligen låter dom skina. Jag tror definitivt att om du spelar in dig på FF senariona mot olika listor så kommer du vara där uppe o slåss runt top 10. Jag själv försöker hitta 20pts så jag kan ändra assault Cannons till Multi-Meltas på båda dreads. Sen vill jag inte ändra något mer i listan, har jag den spikad kan jag koncentrera mig på målning.

2011-11-16 @ 10:04:01
URL: http://tjockapappan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0