Grindande

Fått mig tre matcher sen senast, Eldar, BA och DE.

Har pga oförutsedda komplikationer blivit tvungen att återgå till samma lista som jag spelade förra FF:

Logan Grimnar
Njal Stormcaller
5xScouts                                     Mellta
Lone Wolf                                    TDA, CF, SS
Lone Wolf                                    TDA, CF, SS
5xWG                                          2xSB, CM, TDA med CML
5xWG                                          2xSB, CM, TDA med CML
5xWG                                          2xSB, CM, TDA med CML
5xWG                                          SB, CM, TDA med CML
5xWG                                          SB, CM, CM+PF, TDA med CML
TWC                                            WC, SS
TWC                                            WC, SS
TWC                                            WC, SS
5xLong Fangs                               4xMM, DP

Match 1: Motståndet var Eldar i scenario 4. Blev aldrig så spännande då min första tur var förödande och min motspelare sedan arbetade i uppförsbacke hela tiden. Han lyckades dock genom bra spel skrapa ihop några poäng på slutet men resultatet var aldrig under diskussion. Minns inte exakta siffrorna.

Match 2: BA i Spearhead objectives. Lite lustig lista med 2 LR (Redeemer och Godhammer) med ASM, 2 SR med Furioso dreads, 2 Librarians, 2 units ASM i Rhinos och 2 Baal preds. Min motståndare började och attackerade aggressivt med Baals men hade som tur var ställt upp nog långt bak för att de inte skulle göra så mycket skada. Droppade mellan dem och sprängde bägge men fick lite resultat av annan shooting. Sedan kom Furiosos fram och visade hur extremt jobbiga de är. Lyckades som tur var sänka en med en LW efter att den wipat en enhet WG men den andra dödade mina LF och höll fast Logan och Njal i 6 CC-rundor innan jag fick ner den. Efter det var det mest mop up för bägge och vi bröt efter tur 5 pga lite tidsbrist. Vann med 2 objektiv mot 1 och mer KP. Lärde mig dock några saker. LW är sagolikt bra mot allt utom en gunline och om jag möter BA måste jag hålla ihop armén. Fear of Darkness är för bra annars.

Match 3: DE. Ganska standard Venom-spam med Vect. Scenario 4.
Runda 1: Jag börjar och han lyckas inte stjäla initiativet. Droppar ganka aggressivt och börjar skjuta. Spränger 2 Raiders och en Venom och tar bort ett vapen på en. Han står rätt still förutom en Raider som kör flat out för att blocka på vänster flank. Får genast betala för min aggressiva drop då min motståndare lyckas wipa mina LF och döda Njal. Har lite otur och 2 TWC dör.
Runda 2: Scoutsen kommer in, avancerar med LW och Logan, annars ganska stillastående. Spränger Raidern till vänster men måste tyvärr använda mer eld än jag hoppats. Immobiliserar en central Venom. Assaultar med scouts, LW mot Vect och WG/TWC mot den sprängda Raidern. Här klantar jag mig. Sköt inte melta med Scouts för att kunna multichargea flera Venoms men borde självklart ha gjort det för att sen kunna assaulta crew och Venoms bredvid. Assaultar också in med WG över dangerous terrain trots att TWC enkelt borde klara detta och med lite tur vara i CC i hans tur. Självklart dör TDA. Spränger en Venom, låser Vect och wipar squaden. I motståndarens runda sänker han min sista TWC, wipar mina Scouts och Vect får ihjäl LW. Logan blir skjuten och tar även några småförluster på andra units. Ser inte bra ut.
Runda 3: LW assaultar och dödar Vect, annars bara shooting.
Runda 4-5: Shooting och smärre manövrering. Har vid matchen avslutande bara 5 modeller kvar på brädet men lyckas ändå få en 7-13

Slutsatser: Gillar inte DP, den presterar aldrig. Ska den vara effektiv måste jag droppa aggressivt och då är LF för utsatta. MM kanske funkar i Rhino men till fots måste man komma för nära för att den ska vara bra. Vill hellre köra LF med LC. LW är riktigt nice, presterar gång på gång. Ska skyffla runt lite poäng och fixa några gubbar och sen är nog listan satt.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Härligt att se lite sköna korta summeringar från matcherna. Lät som att matcherna mot BA och DE var förvånansvärt roliga.



Jag har aldrig fått testa möta just den där versionen av logan wing. Skulle du vara intresserad av att möta min FF lista kanske? Jag skulle nog behöva provspela den ett par gånger till innan vi åker. Så jävla många matcher har jag inte med den om jag ska vara ärlig.

2011-09-15 @ 21:38:18
URL: http://teknistmajjan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0